טוטם הזאב

מאת: אורלי נירן יהלום

סיפורי האגדות הנפוצים על זאבים מציגים את הזאב כחיה אכזרית ומניפולטיבית. מהאגדה על שבעת הגדיים ועד האגדה על כיפה אדומה.
אם ישאלו אתכם איזו חיה תעדיפו שלא לפגוש ביער, אילה או זאב? קרוב לוודאי שתשיבו זאב.
ואתם בהחלט טועים. ראשית, הזאבים עצמם מעדיפים להימנע מפגישה עם בני האדם ויעשו את המיטב שלא להיתקל בכם. שנית, איילות שיש להן גורים הן תוקפניות מאוד ואם הן תחושנה באיום הקל ביותר מצדכם תותקפו על ידיהן ללא רחמים.
דימוי הזאב שאנו מכירים מגיע מהתרבות האירופאית והוא אינו תואם את המציאות. גם המשפט זאב בודד אינו נכון כלל כיוון שהזאבים חיים תמיד בלהקות. הם חברותיים וצדים בלהקה תוך כדי שיתוף פעולה. בכל להקת זאבים נמצא זכר אלפא ונקבת אלפא, אך אין זה אומר שהם שליטי הלהקה. יש להם סמכות, אך עם זאת בתוך הלהקה לכל זאב וזאב הייחודיות שלו. כל זאב בלהקה מבין את מקומו ביחס לאחרים ומבטא את עצמו.

כאשר מופיע הזאב כחיית טוטם זהו סימן שניחנתם ביכולת להדריך אנשים ולשתף בידע. אתם מורים מבטן ומלידה. מתנת השיתוף, מבוססת על תקשורת כנה וברורה. אנשי הזאב לומדים לבטא עצמם בנוסף לתקשורת מילולית דרך שפת גוף. הזאבים מתקשרים זה עם זה דרך מערכת מורכבת של יללות, נהמות, תנועות והבעות. לכל תנועת ראש, יללה, הנפת זנב ומבט יש משמעות מדויקת המעבירה לחברי הלהקה תחושת רגש מסוימת.

הזאב מכיר את נבכי היער ותמיד יוכל למצוא עבורכם שבילים שלא ידעתם על קיומם. הוא מורה דרך. ארכיטיפ היער מסמל את תת המודע שלנו: מקום סבוך, אפלולי מכושף ומסתורי בעבורנו. זוהי ממלכתו של הזאב חד החושים, הפועל מתוך הצד הפראי, האינטואיטיבי וחוגג בלילות ירח מלא ביללות המהללות את הלבנה. טוטם הזאב מאפשר את גילוי הנסתר דרך פיתוח ועידון החושים: שערות הפרווה מאפשרות קליטה על חושית. פרוות הזאב עשויה משתי שכבות: השכבה החיצונית עשויה משערות קשות ששומרות ממים ולכלוך, והשכבה התחתונה עבה וצמרירית ושומרת חום. לזאב חוש ריח מפותח מאוד הפועל גם במימדים מטפיזיים, כמו כן חוש השמיעה שלו מצוין. על אנשי הזאב להקפיד להיות קשובים לקול הפנימי ולהסתמך על תחושות הבטן , גם כשהמציאות מראה אחרת.

בספר "קלפי סגולה" של ג'יימי סאמס ודייויד קארסון מתואר הזאב כחלוץ של רעיונות חדשים.
טוטם הזאב, דורש מאתנו עמידה אסרטיבית על נקודת המבט הייחודית שלנו, כדי למגנט לחיינו תהליכים של צמיחה. זוהי מחויבות פנימית לכוחות היצירתיים בתוכנו.
קלריסה פינקולה אסטס בספרה "רצות עם זאבים" מתארת את החיבור לזאב ביכולת לחיות את חיי האינסטינקט העמוקים שלנו. חיים שאינם עקביים תמיד בעשייה אלא בתפישת המציאות ובראיה חדה של האמת המשתנה. חיים שיש בם מגמישות המחשבה, היצירתיות והמיומנות בהישרדות הנשמה. הזאב מלמד אותנו לאזן את צרכי הנשמה עם הצורך בביטחון ובמסגרת.
אנשי הזאב זקוקים למסגרת, כאמור השיתוף הוא מרכז חייהם. הצורך בקהילה ובמיוחד בזוגיות
שזור בחייהם. הזאבים הם מונוגמים וחיים עם בת זוג אחת לאורך כל חייהם. טוטם הזאב מעורר בנו את הצורך למצוא בן או בת זוג עימם נוכל לחלוק את חיינו לאורך זמן. שיתוף בכל תחומי החיים עם בני זוגם, הוא מהותי לאנשי הזאב, הם נאמנים מאוד וערכי המשפחה והחברה חשובים להם. הצורך למצוא את האדם הנכון דורש הכרה מעמיקה עם הצד הפראי של נשמתנו. רק ממקום זה אנו יכולים לגלות את צרכנו האמיתיים. הזאבים מגיעים לבגרות מינית בגיל שנתיים לערך מה שרומז על משמעות הספרה שתיים ופרק זמן של שנתיים לבשלות של תהליכים פנימיים אצל אלה שהזאב מלווה אותם. (המספר שתיים קשור גם לתדר של הירח ושיתוף פעולה). אם אתם מוצאים עצמכם ללא בן או בת זוג למרות שהזאב מלווה אתכם, זה אומר שעדיין לא גיליתם מה באמת נחוץ לכם לזוגיות בדרך הזאב. לפעמים מורה לכם הזאב לשהות תקופה מסוימת בבדידות כדי לזהות את המורה הפנימי וללמוד ממנו על סגולותיכם הייחודיות.

הזאב מלמד שעור של אמת צרופה ופלאית. מי שמוכן לוותר על נקודת ההתבוננות הברורה שעל פני השטח וללכת בעקבות הזאב בנתיבי ההסתמכות על תחושות הבטן, מלווה באורה הכסוף של הלבנה המאיר פינות נסתרות בתת המודע, יזכה במנות גדושות של קסם, וריפוי המבוסס על אינטואיציה פנימית.

תגובות פייסבוק

comments

Powered by Facebook Comments